Donkervoort D8 GTO-JD70 is eerste 2G supersportauto

  • Ruud
  • 16-06-2020 13:26
  • 271
  • 0

Donkervoort D8 GTO-JD70 is eerste 2G supersportauto

En er worden er 70 van gemaakt!

Nee, natuurlijk slaat die 2G niet op de verbinding die de auto heeft maar de kracht die het levert op je lichaam als je door de bocht vliegt. De D8 GTO-JD70 is in bochten in staat tot een zijwaartse kracht van meer dan 2G, zelfs in de standaardversie met voor de openbare weg bedoelde Nankang-banden. Vanuit stilstand accelereert de JD70 met een piekversnelling van meer dan 1G. De supercarslopende Donkervoort D8 GTO doorbreekt de 2G-barrière en zorgt er op die manier voor dat hij in bochten net zo spectaculair is als bij zijn verpletterende acceleratie. De Donkervoort Automobielen D8 GTO-JD70 is ontwikkeld als eerbetoon aan oprichter Joop Donkervoort, ter gelegenheid van zijn zeventigste verjaardag. De JD70 weegt minder dan 700 kilogram en wordt aangedreven door een verder geoptimaliseerde endurance-raceversie van de verbluffend sterke 2,5 liter vijfcilinder turbomotor van Audi Sport. De auto is niet exclusief voor het circuit bedoeld, maar is ontwikkeld met zowel de openbare weg als het circuit in gedachten.

Van de JD70 worden slechts zeventig exemplaren gebouwd, een voor elk jaar van Joops leven (tot nu toe). De eerste exemplaren zijn afgeleverd op 11 juni 2020.

De prijzen van de D8 GTO-JD70 beginnen bij €163.636,36 (exclusief belastingen).

Donkervoort D8 GTO-JD70 is eerste 2G supersportautoDonkervoort D8 GTO-JD70 is eerste 2G supersportautoDonkervoort D8 GTO-JD70 is eerste 2G supersportautoDonkervoort D8 GTO-JD70 is eerste 2G supersportautoDonkervoort D8 GTO-JD70 is eerste 2G supersportautoDonkervoort D8 GTO-JD70 is eerste 2G supersportauto


Reacties op dit artikel


Stem nu voor de spot van de dag