De Ginetta G50 gaat in productie

De Ginetta G50 gaat in productie

De Ginetta G50 kennen we voornamelijk uit het racewereldje, maar dat komt voornamelijk omdat er nooit versies voor op de openbare weg geproduceerd zijn. Dat is nu veranderd, want de G50 is straatlegaal verklaard. De eerste meters werden gereden in de straten van Garforth, Engeland. Er gaan ook geruchten dat er G50 komt met veel meer pit en prestaties. Van het vermogen is al een schatting vrijgegeven.

De Ginetta G50 is gebaseerd op de race-versie. Daarom hebben de auto’s ook veel overeenkomsten met elkaar. Om te beginnen met de motor, een benzine gestookte 3.5 liter V6 van Ford, die 300 pk levert. De kracht wordt via de achterwielen op de weg gezet. Schakelen doe je met een Quaife sequentiële versnellingsbak met zes verzetten.

Het mooiste moet nog komen, want er gaat een G50 met een V8 motor aankomen die meer dan 520 pk zou gaan leveren. Die brute Engelsman zou eind dit jaar komen, maar de precieze datum is nog niet bekend gemaakt. Het is in ieder geval wel een leuk vooruitzicht. Ginetta is van plan om 300 exemplaren te bouwen van de G50 met V6 en V8 motoren.

De track-versie rijdt mee met de Silverstone Supercar Tour die morgen begint. Er gaan 50 verschillende bolides meerijden waaronder Jaguars, Ferrari’s, Maserati’s en Bugatti’s. Een leuke mix van auto's dus...

Terug naar vroeger
Ginetta Cars is opgericht in 1958 door de vier Walklett broers. Bij alle vier de heren waren er wel een paar druppels benzine in het bloed te vinden. Omdat ze onder andere erg fanatiek waren in het racewereldje, is hun passie uitgegroeid tot een bedrijf dat race- en straatauto’s vervaardigde. Ginetta heeft daarom ook een rijk gevulde racehistorie. Grootheden van vroeger waren onder andere Ginetta G6, Ginetta G8 en de Toyota MR2-achtige Ginetta G32. Het merk was en is nog steeds het beste te vergelijken met merken als TVR, Marcos en Lotus.


Reacties op dit artikel