Ondanks zijn prijs is de eerste Ferrari SUV een doorslaand succes. Dat nog wel terwijl de BPM door de V12 van de Purosangue ook eens torenhoog is.
Er staan volgens het RDW op het moment al 15 Purosangues op Nederlands kenteken. Wat opmerkelijk is is dat van deze 15 exemplaren slechts één exemplaar nog niet gespot is, GFG-57-G.
Over de prijs gesproken, er hangt een flink prijskaartje aan de SUV. Het hierboven getoonde exemplaar kostte nieuw 581.534 euro, maar dan ben je er nog niet. Hou je vast, want de BPM bedraagt liefst 141.023 euro! Absurd veel geld, bijna 25% van de prijs. In totaal mag je voor dit exemplaar op Nederlands kenteken meer dan 722 duizend euro aftikken.
Het exemplaar hieronder is echter nog iets heftiger qua prijs. Als één van de duurste exemplaren van Nederland kost deze grijze Purosangue 712.016 euro. Met BPM kom je ruim boven de acht ton uit en dat terwijl je voor een standaard Urus iets meer dan rond de 5 ton betaalt. Dat weerhoudt de Ferrari klanten er zoals we zien niet van om de auto alsnog te kopen. Het lijkt wel of het niet uitmaakt wat ze maken in Maranello, zolang er een Ferrari logo op zit is het goed. De 12Cilindri zal hoogstwaarschijnlijk ook weer gewoon een denderend succes worden.
Klik op de foto voor meer foto's van deze spot!
Klik op de foto voor meer foto's van deze spot!