Dat moet pijn doen!

Dat moet pijn doen!

Op autogespot.com staan regelmatig berichten over gecrashte auto's. En omdat het op de site staat weet iedereen wel dat het hier niet om een Fiat Panda gaat. Neen, het gaat dan bijvoorbeeld over een Spyker, Ferrari Enzo, Audi S4, RS6, Bugatti Veyron of een Porsche 997 Turbo. Ook Aston Martin moest er aan geloven. Nu denk ik dat een flinke crash met elke auto wel pijn doet.



Nu wil ik onderscheid maken. Je hebt crashes en crashes. De eerste categorie kan nog gemaakt worden en de tweede categorie is crashen, afschrijven en beteuterd achter je geraniums huilen, heel hard huilen. Dat zou ik namelijk doen als ik een Enzo had en dat ding zou promoveren tot een hoop schroot. Ik zou er zelfs speciaal geraniums voor kopen.

Waar menigeen flink baalt wanneer de middenklasser voorhanden nu een hoopje schroot is, probeer ik me in de situatie van een bezitter van een mooie exoot in te leven. Want een exoot is niet goedkoop. Laten we een Enzo als voorbeeld gebruiken.



Volgens mij krijg je spontaan hartverzakkingen en opvliegers tegelijk, als je elke keer terug denkt aan je laatste ritje met je Enzo die een boom kopte. Je ziet je Enzo voor je als een opgevouwen vouwfiets. En komt toch het besef dat je hier kijkt naar een vouwfiets van een miljoen eurtjes?
Dat moet steken, dat kan niet anders. Als de bestuurder er anders over denkt, dan denk ik dat de beste man of vrouw nog even moet wachten op het busje met mannen in witte jassen.

Nu is geen één crash leuk, of je moet de bestuurder bepaalde dingen toewensen. Maar ik denk dat voor echte liefhebbers van exoten al die crashes ook steken. Dat is elke keer een auto die wellicht niet terugkeert op vaderlandse / buitenlandse wegen.

In ieder geval is elke crash een crash waar de euro's of andere valuta je om de oren vliegen. Euro's die beter te besteden zijn.

Er zijn natuurlijk ook zoontjes van rijke lui in oliestaatjes. Nu zullen deze pannenkoeken, waarvan ik durf te wedden dat zij geld nooit op waarde weten te schatten, ook heel wat auto's in puin rijden. Ze zullen uitstappen, eens kijken naar de auto die een verkort gedaante heeft aangenomen en alleen denken tjee, nu hebben we maar 4 Porsche modellen in de garage staan in plaats van 5. Ach papa koopt wel een nieuwe. En ik denk wel dat papa dit wel doet. Want het wagenpark mag niet minder dan 100 auto's tellen. Dan staat die ouwe voor lul op feestjes.

Vele crashes gebeuren door een te hoge snelheid. Hierdoor verliest de bestuurder de macht over het stuur en pakt de afslag naar rechts. Alleen dient deze nog wel even aangelegd te worden. Dus om de overheid wat werk te besparen kapt een exoot hier en daar een boompje om. En de bodem wordt alvast bewerkt. Ik heb het niet onderzocht ofzo, maar wat mij opvalt is dat er nog geen dode is gevallen. Het kussen van een boom moet toch een keer niet alleen de auto fataal worden.

Één ding is zeker, elke crash met een exoot moet pijn doen.

Reacties op dit artikel


Stem nu voor de spot van de dag