Chevrolet Corvette ZR1 is terug! En hoe

Chevrolet Corvette ZR1 is terug! En hoe Enkele jaren geleden kreeg ik persoonlijk de vraag of ik een Corvette ZR1 terug naar België wilde brengen. Zonder eigenlijk echt te weten wat ik moest verwachten stapte ik in en gingen we op pad. Een flinke bui naderde en sinds die tijd weet ik wat de ZR1 is. Een alles verslindend monster die je kop eraf trekt wanneer hij ook maar even de kans krijgt. In mijn geval was het wielspin in de zesde versnelling op de snelweg. Hart in de keel en de auto gelukkig uit de vangrail weten te houden. De nieuwe ZR1 is een stuk liever hoop ik.

Ik heb er echter mijn twijfels bij. The Return of the king begint het persbericht namelijk mee. De Corvette ZR1 is krachtiger en sneller dan ooit. In het vooronder ligt een dikke V8 met supercharger die goed is voor 755 pk en 969 Nm aan koppel! Ter info, de vorige ZR1 had slechts 647 pk. Men kan bij de nieuwe ZR1 kiezen voor een handbak met zeven versnellingen of een automatische bak met acht verzetten. 0-100 is nog niet getest door Corvette maar de topsnelheid ligt op meer dan 335 km/u! Dit is mede afhankelijk van welk pakket je kiest. Corvette biedt namelijk twee verschillende configuraties. Een High wing en een low wing pakket. Met het low wing pakket ga je natuurlijk harder rechtdoor. Met het high wing pakket heb je ook nog iets te vertellen op het circuit.

Chevrolet Corvette ZR1 is terug! En hoeChevrolet Corvette ZR1 is terug! En hoeChevrolet Corvette ZR1 is terug! En hoeChevrolet Corvette ZR1 is terug! En hoeChevrolet Corvette ZR1 is terug! En hoeChevrolet Corvette ZR1 is terug! En hoeChevrolet Corvette ZR1 is terug! En hoeChevrolet Corvette ZR1 is terug! En hoeChevrolet Corvette ZR1 is terug! En hoeChevrolet Corvette ZR1 is terug! En hoe

Volgende Vorige

Meer artikelen:

Reacties op dit artikel

  1. user avatar
    Tom Da Man

    De vorige 'Vette ZR1' was toch net iets soberder, voor zover dat bij deze wagens mogelijk is. Wel vind ik dat de achterspoiler mooi mee omhoog gaat met de zijdelingse, erg wigvormige lijn. Puur esthetisch bekeken vind ik de 'gewone' Z06 nog steeds een winner. Die was wat eleganter en Ferrari-achtiger. Het interieur was wel ... inferieur, om een flauw soort van volrijm te bezigen.

    13-11-2017 om 18:49 Laatste wijziging om 13-11-2017 18:49
  2. user avatar
    grandmasterb

    De standaard Z06 ziet er inderdaad beter uit. Je ziet ze in Nederland vrijwel nooit, eigenlijk jammer want er zit een fraai geluid in. De Nederlandse importeur doet er ook weinig aan, die houdt zich meer bezig met Opels. Ik heb een aantal jaren geleden een folder met prijslijst ervan gevraagd en zelfs dat kostte erg veel moeite om te krijgen, zo verkoop je dus geen auto's.

    14-11-2017 om 00:18
  3. user avatar
    grandmasterb

    Het interieur is wel beter dan voorheen, maar er zijn vrijwel geen opties om er wat aan te veranderen, voor zover ik zag.

    14-11-2017 om 00:19
  4. user avatar
    Tom Da Man

    @grandmasterb
    Gewoon naar de interieurtuner/zadelmaker/zadelarij gaan. Dat soort vaklui deed ook bij vroege Nissan GT-R's wonderen. Kreeg je plots iets dan binnen én buiten stijlvol was.

    14-11-2017 om 19:22
close