In januari 2023 werd de snelste Corvette ooit gepresenteerd. Ondertussen is de E-Ray alweer ingehaald, maar eindelijk beginnen we hem te zien.
De Corvette C8 was de eerste met de motor achterin, de E-Ray variant is de eerste hybride en de eerste met vierwielaandrijving. Hoewel hij minder vermogen heeft dan de Z06 is hij toch sneller. Ondertussen is de ZR1 alweer gepresenteerd en die gaat weer een tandje harder, dus de E-Ray heeft zijn titel als snelste Corvette ooit alweer verloren. De ZR1 gaat die titel ook weer verliezen, want er is een nog heftigere Zora op komst. Daarnaast komt er wellicht een elektrische Corvette aan.
Dit rode exemplaar is de tweede op de site. Allebei zijn het cabrio's en de eerste kwam in juli dit jaar online. Deze spec is een stuk heftiger in knalrood met zwarte velgen. Mtgt wist deze vast te leggen in Montréal, Québec, Canada. De E-Ray heeft een atmosferische 6,2 liter V8 aan boord goed voor 502 pk. Dat is iets meer dan in de gewone C8. Daar komt nog een 165 pk sterke elektromotor bovenop, goed voor een systeemvermogen van 654 pk. Dat is iets minder dan de 670 stuks in de Z06. Ondanks zijn hogere gewicht door het accupakket is hij wel sneller dan de Z06, hij sprint namelijk in 2,5 seconden naar de honderd. Serieus snel.
Uiterlijk valt de E-Ray tussen de Stingray en Z06 in. Hij is een stuk breder dan de Stingray en komt in de buurt van de Z06. De Z06 heeft echter (optioneel) een grotere spoiler en hij heeft vier uitlaten in het midden. De E-Ray heeft dubbele uitlaten aan beide zijkanten. Daarnaast heeft de E-Ray de nodige logo's waaraan je kan zien dat je met de hybride te maken hebt. De E-Ray is duurder dan de Z06 in de Verenigde Staten en nu hij eindelijk op de markt lijkt te zijn zijn we benieuwd naar de coupé en hoe deze versie gaat verkopen. Dit exemplaar is in ieder geval mooi samengesteld!
Klik op de foto voor meer foto's van deze spot!