Antwerpen Classic Salon

Antwerpen Classic Salon

Het is half zeven, ik moet zo opstaan om de trein richting Antwerpen te pakken. Treinen trouwens, maar gelukkig zijn het er niet meer dan twee. Vandaag ga ik namelijk samen met Dave, -bekend als DavkeG, voor meer info, zie de raad-de-auto-topics- en we gaan vroeg om nog wat te kunnen spotten in de rest van de tijd.

Het begint ermee dat ik rond acht uur op Schiphol sta te wachten op de trein richting Brussel. Al gauw wordt er omgeroepen dat de trein gewoon niet rijdt, er wordt aangeraden om te wachten tot 12 over 9… voor precies dezelfde trein. Houd dan gewoon je bek. Afijn, ik erger me er verder niet aan, de reis verloopt lekker en op Antwerpen Centraal tref ik Dave meteen. Zonder verder oponthoud nemen we de metro naar de Antwerp Expo. We gaan niet meteen naar binnen, maar besluiten om eerst een spotronde te maken in de omgeving. Het is een beurs waar met name erg kostbare klassiekers worden tentoongesteld dus er komt volk op af met veel geld, interesse in auto’s en dus zo nu en dan ook een bijzondere auto. De eerste waar we op af stappen is een Panhard 24BT, een model dat bruist van Frans excentrisme en dus zonder meer door grote groepen mensen uit wordt gemaakt voor hondslelijk. Maar niet door ons, want wij horen bij die andere groep. De foto’s spreken voor zich. Iets verder staat een andere rariteit, één van de allerkleinste cabrio’s uit de nineties. De Suzuki Cappuccino. Een merkwaardig doch niet erg opvallend ogend wagentje waar weinig mensen van onder de indruk zullen zijn, maar als verzamelaar van foto’s van merkwaardige auto’s kan ik het goed waarderen.




Vanuit daar bezoeken we de parkeerplaats die aan de Expo zit, waar we met open armen worden ontvangen door twee Porsches en twee Conti’s. En door de bewakers, die er geen enkele moeite mee blijken te hebben.



Het parkeerterrein was niet heel groot, her-en-der stond er van alles over het gras verspreid. Opmerkelijk was een Peugeot 206 RC, enerzijds een weinig indrukwekkende auto, maar anderzijds weer iets waar je nooit iets over hoort. Aan de hand van de foto’s is het wel begrijpelijk dat ze niet tussen de laatste 100 horen, maar ik wijs nog maar even op het bestaan van de auto.



Hetzelfde geldt voor de huidige Impreza WRX, een model dat we erg weinig zien maar leuk is om tegen te komen, doch verder niet sensationeel te noemen is. (toch? Of trap ik liefhebbers van Japanse auto’s nu op hun p*k?).



Een M6, een Quattroporte IV, een Volvo 262, allemaal leuk voor tussendoor maar geen auto’s die heel erg in het oog vallen. Nou ja, voor ons wel. Voor we een schitterende DB7 GT tegenkomen besteden we nog aandacht aan een RAM SRT-10 en een E-Type Coupé. Vervolgens komen we weer eens een klassieker tegen, een groene Daimler V8 en voor we dan uiteindelijk onze toegangsbewijzen tevoorschijn halen, lopen we nog even om de inmiddels geparkeerd staande DB7 GT heen. Prachtig en bijzonder!














Reacties op dit artikel


Stem nu voor de spot van de dag