Genève 2015: Lotus Evora 400

  • Emil
  • 06-03-2015 15:39
  • 384
  • 1

Genève 2015: Lotus Evora 400

Het belangrijkste recept voor Lotus is altijd een zo laag mogelijk gewicht hanteren. Op die manier hoeft een auto niet extreem krachtig te zijn om topprestaties te leveren. Bij de nieuwe Evora 400 combineert de Engelse autobouwer het beste van beide werelden.

Het belangrijkste bij de Evora 400 is de motor, dankzij een nieuwe supercharger piekt het vermogen niet bij 350 pk maar iets meer dan 400 pk. Vandaar ook de naam 400. Op papier is alles aan de Evora 400 indrukwekkend. Sprinten naar de 100 km/u neemt slechts 4,2 seconden in beslag en de topsnelheid ligt voor het eerst op 300 km/u. De Evora zit hiermee rechtstreeks in het vaarwater van de Porsche 991 Carrera S. Wie wil kan de Evora 400 bestellen met een automatische versnellingsbak met flippers achter het stuur. Een echte Lotus-rijder kiest echter voor de handgeschakelde uitvoering.

Bij de Evora 400 draait het niet alleen om een laag gewicht. Mede door gebruik van carbon fiber, een nieuw aluminium chassis en lichtgewicht wielen is de 400 een kleine 22 kilo lichter dan normaal. Combineer dat met een luxer interieur en een volledig nieuw dashboard en dan kan men concluderen dat de Britten meer dan prima werk hebben afgeleverd.



Genève 2015: Lotus Evora 400Genève 2015: Lotus Evora 400Genève 2015: Lotus Evora 400Genève 2015: Lotus Evora 400Genève 2015: Lotus Evora 400

Genève 2015: Lotus Evora 400

Reacties op dit artikel