Genève 2015: Koenigsegg Regera

Genève 2015: Koenigsegg Regera

Eindelijk is hij live, de Koenigsegg Regera! De Zweedse fabrikant start met de komst van een nieuw hoofdstuk in de geschiedenis van het merk. Genève is de perfecte locatie om deze uitzonderlijke hypercar te laten zien waarvan slechts 80 exemplaren gemaakt zullen worden.

Nog nooit eerder bouwde Koenigsegg een hybride. Maar met de Regera laat Koenigsegg zien dat een hybride niet saai hoeft te zijn. Er zijn drie elektromotoren te vinden. Eén elektrische motor zit bij de krukas en een andere bij de aandrijving op de achteras. Een derde zorgt voor volledige elektrische aandrijving. De Regera kan in theorie 35 kilometer volledig elektrisch rijden. Naast de elektromotoren zorgt een conventionele V8 motor van Koenigsegg gezamenlijk voor een vermogen van 1.500 pk en 2.000 Nm aan koppel. De Regera weegt leeg 1420 kilo. In minder dan twintig seconden sprint de Koenigsegg naar de 400 km/u. Een haast onwerkelijk cijfer.

De Regera is niet een Koenigsegg zoals de Agera. Alles is gericht op comfort in de Regera. Het interieur is volledig van leer, stoelen zijn volledig elektrisch verstelbaar en Apple Carplay zorgt voor entertainment. Ondanks het gigantische vermogen is de Regera niet zo agressief qua karakter als de One:1.

Het uiterlijk is typisch Koenigsegg met herkenbare lijnen. Toch heeft de Regera wel een eigen look.



Genève 2015: Koenigsegg RegeraGenève 2015: Koenigsegg RegeraGenève 2015: Koenigsegg RegeraGenève 2015: Koenigsegg RegeraGenève 2015: Koenigsegg Regera

Genève 2015: Koenigsegg RegeraGenève 2015: Koenigsegg RegeraGenève 2015: Koenigsegg RegeraGenève 2015: Koenigsegg RegeraGenève 2015: Koenigsegg RegeraGenève 2015: Koenigsegg RegeraGenève 2015: Koenigsegg Regera

Reacties op dit artikel