Genève 2015: Carlsson C25 Super GT Final Edition

  • Emil
  • 04-03-2015 20:37
  • 761
  • 4

Genève 2015: Carlsson C25 Super GT Final Edition

Bugatti toont de laatste Veyron in Genève, tuner Carlsson toont met dezelfde intentie de C25 Super GT. De extreem verbouwde Mercedes-Benz SL-Klasse zoekt nog steeds een aantal nieuwe eigenaren. Met de Final Edition neemt Carlsson afscheid van hun eigen paradepaardje.

25 exemplaren wilde Carlsson bouwen van de C25 Super GT. Of dat inmiddels gelukt is blijft een raadsel. De tuner presenteert daarom een laatste variant. Er is slechts 1 exemplaar per land beschikbaar. De C25 Super GT heeft een volledig carbon fiber body dat 160 kg lichter is dan een standaard SL-Klasse. Andere aanpassingen zijn unieke koplampen, achterlichten en zelfs de zijruiten zijn aangepast. Slechts de contouren lijken op de SL-Klasse, verder is het een redelijk nieuwe auto te noemen.

In het vooronder ligt een V8 biturbo met 450 pk maar klanten kunnen ook kiezen voor een krachtigere V12 biturbo met 750 pk en 1.150 Nm aan koppel. Wie toch een smak geld uitgeeft aan een omgebouwde Mercedes-Benz kan beter kiezen voor de V12 in plaats van een 450 pk mak lammetje. Het kost Carlsson elf maanden om de auto te bouwen. Kopers moeten dus geduldig zijn. Wel is het goed te weten dat iedere auto volledig custom made is waarbij alles mogelijk is qua aanpassingen aan het exterieur en interieur.



Genève 2015: Carlsson C25 Super GT Final Edition Genève 2015: Carlsson C25 Super GT Final Edition Genève 2015: Carlsson C25 Super GT Final Edition Genève 2015: Carlsson C25 Super GT Final Edition Genève 2015: Carlsson C25 Super GT Final Edition

Reacties op dit artikel


Stem nu voor de spot van de dag