Genève 2013: KTM X-Bow GT

Genève 2013: KTM X-Bow GT

Hoewel hij natuurlijk nooit een GT zal worden heeft KTM deze toevoeging wel achter de KTM X-Bow geplakt. Logisch, want het model is een stuk comfortabeler vergeleken met de standaard uitvoering, al is dat ook maar relatief. Je moet het namelijk nog altijd stellen zonder dak en echt comfortabel zitten zul je nooit. In Genève beleeft hij zijn werelddebuut en we moeten wel even wennen aan het design!

De doorlopende ruit ziet er namelijk nogal bijzonder uit. De nieuwe deuren, die het probleem van geen deuren hebben oplossen, lijken wat dat betreft meer een logische stap in de evolutie van de X-Bow. Het raam doet een beetje afbreuk aan het idee achter de X-Bow, namelijk dat van een lichtgewicht racemachine voor op de openbare weg, want nu lijkt hij zich meer te richten op de vermogende man die wel houdt van unieke rijprestaties maar dan in een comfortabeler jasje. Je kunt nu voortaan namelijk zonder helm achter het stuur kruipen en dat zal toch een hoop kopers aantrekken. Onder de kap huist een tweeliter TFSI uit de schappen van Audi en daarmee is hij snel, maar niet bloedsnel. Hij moet het voornamelijk hebben van zijn unieke uiterlijk en bijzondere rij-eigenschappen in de bochten.



Genève 2013: KTM X-Bow GTGenève 2013: KTM X-Bow GTGenève 2013: KTM X-Bow GTGenève 2013: KTM X-Bow GT

Genève 2013: KTM X-Bow GTGenève 2013: KTM X-Bow GTGenève 2013: KTM X-Bow GTGenève 2013: KTM X-Bow GTGenève 2013: KTM X-Bow GT

Reacties op dit artikel