Enkele cijfers van de Nissan GT-R V-Spec uitgelekt

Enkele cijfers van de Nissan GT-R V-Spec uitgelekt

De Nissan GT-R is in Nederland nog niet eens bij de dealers gearriveerd, maar de auto heeft al heel wat woorden losgemaakt bij menig autoliefhebber. Het moet gezegd worden, de Japanners hebben een auto neergezet waar je u tegen zegt. Voor dit geld kun je niks snellers vinden. Toch vinden ze bij Nissan de normale GT-R nog niet indrukwekkend genoeg, dus daarom komt er op termijn nog een V-spec bij. Van deze V-spec zijn nu wat cijfertjes uitgelekt.

De GT-R V-spec wordt al een tijdje regelmatig gesignaleerd bij de Ring. De mannen van Nissan zijn hier druk aan het testen, maar officiële mededelingen zijn er nog niet gedaan rondom de V-spec. Road&Track heeft nu wat informatie in handen gekregen over deze V-spec en de cijfers zijn nog indrukwekkender dan die van de normale GT-R.
De V-spec zal ten opzichte van de normale GT-R 90 kilo gaan afvallen. Dit wordt ondermeer bereikt door de achterbank te verwijderen. Verder wordt natuurlijk de motor ook aangepakt. De V6 bi-turbo zal in de V-spec een vermogen van 527 pk gaan leveren, 47 paarden meer dan in de standaard GT-R. Het koppel zal 600 nm bedragen en is maximaal tussen 3200 en 5200 toeren. Uiteraard wordt ook het onderstel nog enigzins aangepakt om zo de V-spec nog sportiever te maken.

Het is Nissan natuurlijk een doorn in het oog dat de Corvette ZR1 het ronderecord op de Nürburgring heeft overgenomen van de GT-R. De V-spec moet dit echter weer recht gaan zetten, want men verwacht dat de V-spec een rondetijd van ongeveer 7 minuut 25 gaat neerzetten en dit is weer net anderhalve seconde sneller dan de Corvette. Momenteel schijnt de V-spec al rondjes van onder de 7.30 te draaien en dat tijdens de testfase.

Volgens onze bron zal de V-spec in de VS bijna twee keer zo duur gaan worden als de normale GT-R en dit is een flink pak geld. In Nederland zou dit betekenen dat de V-spec bijna 240.000 euro gaat kosten en het is natuurlijk de vraag of de V-spec genoeg extra's biedt om deze meerprijs te rechtvaardigen.
De V-spec zal naar verluid worden onthuld op de Autosalon van Parijs en komt in december op de markt. Aangezien de normale GT-R in Nederland pas in 2009 geleverd wordt, zal het in Nederland nog wel iets langer duren voordat de V-spec hier leverbaar is, als hij hier überhaupt al leverbaar wordt.

Reacties op dit artikel