Bugatti denkt nog altijd aan de Galibier 16C

Bugatti denkt nog altijd aan de Galibier 16C

Bij Bugatti twijfelen ze nog steeds over de toekomst van het merk. Er komt een opvolger van Veyron 16.4 in 2015 maar daarmee is nog niet alles gezegd. De inmiddels uit beeld verdwenen Galibier 16C liep eerst vertraging op en daarna werd definitief nee gezegd tegen de komst. Toch lijkt CEO Wolfgang Duerheimer dit model nog niet helemaal af te hebben geschreven.

De meest exclusieve, duurste en snelste limousine ooit. Dat had Bugatti voor ogen met de Galibier. De aanpak zou grootster dan groots zijn om Rolls-Royce van de troon te stoten. Ettore Bugatti liet het met de Bugatti Royale Type 41 zien en Volkswagen lijkt nog steeds geïnteresseerd te zijn in een nieuwe generatie van de Royale. De CEO van het merk blijft de auto bekijken en zal in het achterhoofd misschien wachten op een betere economische periode om een tweede Bugatti om te markt te brengen. Voor de inkomsten hoeft Bugatti het niet te doen, als eerbetoon voor het merk Bugatti zou het een geweldige stap zijn uiteindelijk toch een enorme limousine te bouwen.

Bugatti denkt nog altijd aan de Galibier 16C

Reacties op dit artikel